ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АГРЕГАТНИЙ ЗАВОД»
українською на русском in english

Історія заводу

1926 рік

За рішенням Наркомату освіти України у Дніпропетровську було утворено майстерні «МАНАПО» за виготовлення шкільних наочних посібників та слюсарного обладнання.
У 1927р. ці майстерні почали випускати свою продукцію, іа цей рік прийнято вважати роком заснування заводу.
Бурхливе зростання виробництва сприяло швидкому розвитку майстерень.
Вже 1932 року вони переросли ва верстатобудівний завод N 2, якому 1934 року було присвоєно ім'я Георгія ДІМИТРОВА.


1935 рік

Зі складу заводу імені Г.ДІМИТРОВА, виділяється завод фізприладів N 14 ім. В.П.ЗАТОНСЬКОГО, що стає головним підприємством галузі.
У період з 1934 — 1938 р.р. на заводі випускалися токарно-гвинторізні верстати ТВ-1 та ТВ-2 без коробки швидкостей (випуск на місяць 22-24 од.) та наочні посібники для шкіл.
У 1939 р. — корпуси 45 мм протитанкових снарядів; наочні посібники для шкіл.


1940 рік

Постановою Ради Народних Комісарів СРСР завод N 14 передано до Наркомату авіаційної промисловості СРСР і став іменуватися — Союзний Державний завод N 462.
Продукція та ж сама. Додатково доручено опанувати випуск 4 млн. шт. на рік поршневих кілець для авіаційних двигунів.

Цього року були збудовані:

  • ливарний цех з двома вагранками;
  • електропідстанція;
  • котельня;
  • заводоуправління;
  • розпочато будівництво нового виробничого корпусу.

До 1941р. завод мав 11 будівель загальною площею 3000 кв.м., 250 од. обладнання, понад 1000 робітників та службовців.


Липень 1941 року

Завод трьома ешелонами евакуйовано у м. Молотів (м. Перм), де, як цех у складі авіамоторобудівного заводу N 19, забезпечував поршневими кільцями всі авіамоторні заводи країни.


Листопад 1943 — січень 1944 року

Ремонтно-механічні майстерні Народного комісаріату Авіаційної промисловості. Господарська діяльність: відновлювальні роботи, залучення робітничих кадрів, комплектування обладнанням.


Лютий 1944 року

Майстерні перейменовані на завод N 489 4-го Головного Управління народного Комісаріату Авіаційної промисловості.

Господарська діяльність:

  • ремонт автомашин ГАЗ-АА для фронту;
  • виготовлення для народного господарства тракторних гільз, віконних петель, поворотних слюсарних лещат та ін;
  • розпочато відновлення зруйнованих німцями будівель; за заводом закріпили житловий фонд: 5 двоповерхових будинків.

1945 — 1948 роки

Освоєно серійний випуск 13 найменувань авіаційних агрегатів у т.ч. насоси РНА-1А, РНМ, АРГ.
Відновлено електропідстанцію та котельню; введено в експлуатацію корпус N 2; змонтовано та введено в експлуатацію дизель-генератор на 150 кВт.


1949 — 1950 роки

Розпочато виробництво шестерного насосу МШ-ЗА, карбюраторів К-14, К-14У-5 до 10000 шт. на місяць, електродвигунів постійного струму МП-100Б, МГП-180, МШП-3, Д-100, Д-20.
Відновлено корпус N 16 (ц.22).
Збудовано 3-х поверхову будівлю для гуртожитку та їдальні.


1951 — 1955 роки

Освоєно нові електродвигуни МБ-280, МГП-700, МВ-1000А; відцентрові насоси ПНВ-2, ПН-45, ЕЦН-Т, ВН, ЕЦВМ, ПЛР, 495-2 та ін.
У 1951р. обсяг товарної продукції порівняно з 1946р. зріс у 3.4 рази.
У 1952р. розроблено конструкцію та розпочато випуск побутового електропилесоса ПС-1. З 1954р. розпочато серійний випуск нових пилососів "Дніпро-2", "Дніпро-3" — до 47000 шт. на рік.


1956 — 1965 роки

Історія заводуРозширюється номенклатура електродвигунів, відцентрових насосів, освоєно випуск терморегуляторів 1074 з реостатом РБП-45, виготовлено кілька комплектів основних деталей та вузлів до турбогенератора АІ-8. Спроектовано та освоєно випуск нового пилососу "Ракета" — кращого на той час в СРСР — до 186000 шт. на рік, настільного вентилятора ВЕ-1 — до 250000 шт. на рік.

Спроектовані, виготовлені та впроваджені:

  • електростатичте поле для фарбування деталей та додатків пилососу;
  • конвеєри на складанні пилососу та вентилятора.

Знову розширено номенклатуру електродвигунів та відцентрових насосів.
Розпочато освоєння плунжерного насоса НП-34, агрегату паливного живлення АТП-8.
Освоєно випуск електроприводів "БО", клапанів надлишкового тиску КІД, систем охолодження ЖЯ.
Збільшено в 1,5 – 2 рази ресурс 30 найменувань агрегатів.


1966 — 1982 роки

Історія заводу

30 квітня 1966р. заводу присвоєно найменування "Дніпропетровський агрегатний завод".
Продукція: розширюється номенклатура електродвигунів та відцентрових паливних насосів; освоєно випуск плунжерних насосів НП96М, НП96А, НП-103, НП-85, 6Ц, НП-108; виготовляється понад 20 типів виробів для народного господарства; 1982р. випуск пилососів досяг 675192 шт., настільних вентиляторів — 331000 шт.

Впроваджено:

  • лиття під тиском до 1200 тонн на рік;
  • лиття за моделями, що виплавляються, до 45 тонн;
  • верстати з ЧПУ понад 200 од., у т.ч. обробних центрів 10 од.;
  • 145 од. різних автоматів та напівавтоматів;
  • засобів механізації вантажно-розвантажувальних та транспортних робіт — 188 од.

Автоматизуються виробничі процеси.
Ресурс виробів зріс у середньому 35%.
Створено інформаційно-обчислювальний центр із двома ЕОМ.


1982 — 1988 роки

Продукція: електродвигуни, відцентрові та плунжерні насоси, товари народного споживання.
У 1988р. завод випустив понад 200 найменувань виробів, електропилесосів 3-х модифікацій: "Ракета-9А", "Ракета-9В", "Ракета-12А" — всього випущено 810000 шт.
Удосконалюються технології, конструкція виробів, зростає культура виробництва.


1989 — 1999 роки

Історія заводу

У 1990р. наказом міністра авіаційної промисловості СРСР за N 395 від 04.09.90р. Дніпропетровський агрегатний завод ім. 50-річчя СРСР перетворено на "Виробниче об'єднання "Дніпропетровський агрегатний завод", до складу якого увійшов переданий з Агропрому УРСР Марганцевський гідролізно-дріжджовий завод під назвою "Марганцевський завод електропобутової техніки".
Розпорядженням міськвиконкому N 517 від 16.06.92р. завод перейменовано на державне підприємство "Авіаагрегат", різко скорочуються замовлення на електродвигуни, насоси та ін. продукцію.
У 1993р. пилососів випущено 443526 шт.
У 1996р. — приблизно 75846 шт.

Завод освоює нові види виробів:

  • обладнання для хімчистки Т-1А;
  • деталі та вузли до автомобілів: ДТ-00, шківи, ​​КП-80;
  • запасні частини для сільгосптехніки — КЕС, КУЖ;
  • насоси для молочної промисловості А1-ЖЛ2-5, К-5-ОНВ, ПУП-25, ПУП-10; глибинні насоси ЕЦВ-6-17-75;
  • електродвигуни ДПГ-1, 5 для електротранспорту та ін;
  • електропили ІЕ-5113.

У 1995р. розпочато випуск гідроапаратури для шахт ЕРА-32, РС, ГВТН, КДУ.
29 липня 1996р. Державне підприємство "Авіаагрегат" перетворено на відкрите акціонерне товариство "Дніпропетровський агрегатний завод".


2000 рік

Спад виробництва зупинено. За всіма основними номенклатурними позиціями забезпечено послідовне зростання обсягів виробництва та реалізації продукції, в середньому на 10-15% на рік.
Здійснено суттєве технічне переозброєння та реконструкція виробництва; реорганізовано систему управління підприємством. Зростає заробітна плата та продуктивність праці.


2001 рік

Інженерно-комп'ютерний центрПочинає функціонувати інженерно-комп'ютерний центр, який не має аналогів в Україні. Він оснащений сучасною оргтехнікою та ПЕОМ та призначений для найскладнішого математичного моделювання та найсучасніших конструкторських розробок, у т.ч. для верстатів з ЧПУ.
Впроваджуються автоматизовані системи управління підприємством (1С-бухгалтерія, 1С-склад, клієнт-банк).
Проводиться модернізація, технічне переозброєння виробництва, впроваджуються нові технології, придбано сучасне обладнання для механічної обробки (центри з ЧПК світових виробників). Оптимізується система управління підприємством, проводиться реорганізація виробництва, відділів та служб заводу.
У рамках державної програми АТ «ДАЗ» виготовляє лавокомплект секцій механізованого кріплення 1КД99, запущеного на шахті ім. Героїв Космосу (Павлоградвугілля).


2002 рік

На підприємстві організовано та розгортається спільне з китайською фірмою «FUTONG» (що працює за ліцензією «Хонди») виробництво мототехніки — сучасних скутерів (моторолерів) та мотоциклів.
Створено складальні та випробувальні підрозділи, сервісний центр, освоюється виробництво комплектуючих деталей та вузлів безпосередньо на підприємстві.


2002-2006 рік

Продовжується виробництво та випуск побутових пилососів: Ракета 30, Ракета 35, Ракета 40, Ракета 45.
Освоєння та виробництво електродвигунів ДС 0,02 та ДАТ-03.

Іде також освоєння нових видів виробів для гірничо-шахтного обладнання:

  • гідророзподільників;
  • гідроклапанів;
  • стійок гідравлічних;
  • гідроблоків та ін.

2007-2008 рік

Освоєно виробництво електрогідравлічних блоків системи керування механізованими комплексами з видобутку вугілля — блок ДАЗ.000 (розробник АТ «ДАЗ»).
Активно освоюється виробництво нових видів виробів авіації.


2008-2009 рік

Освоєння та виробництво нових виробів товарів народного споживання (кронштейнів для кріплення побутових кондиціонерів, гофрорукавів для водопровідних труб та ін.).
Вимушений спад обсягів виробництва у зв'язку зі світовою фінансовою кризою. Зупинено освоєння деяких видів виробів для ГШО, скоротився обсяг замовлень. Підприємство змушене працювати у режимі неповного робочого тижня.


2010-2011 роки.

Підприємство успішно подолало вимушений спад попередніх років та практично вийшло на докризовий рівень виробництва та реалізації продукції.
Освоєння виробництва електрогідравлічних блоків МЕГ.00.000.01 (розробник ДОНГІДРОМАШУГОЛЬ) системи управління механізованими комплексами з видобутку вугілля.
Освоюється виробництво нових видів виробів для авіації: насосів плунжерних (НП96-М1), відцентрових насосів (ЕЦНГ5А-2), насосів струминних, генераторів (ГВ-4), монтажних пристроїв, клапанів та ін.
Щорічне зростання обсягу виробництва понад 120%.
13.07.2011р. згідно із Законом України «Про акціонерні товариства» від 17.09.2008р. №514-М, Відкрите акціонерне товариство «Дніпропетровський агрегатний завод» перейменовано на ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АГРЕГАТНИЙ ЗАВОД».


2012-2013 роки

Розроблено та реалізовано плани з енергозбереження та раціонального використання всіх видів ресурсів.
Створюється ділянка з виготовлення металопластикових вікон, проводяться заходи щодо заміни вікон, дверей та воріт у виробничих та допоміжних приміщеннях, утеплюються фасади будівель.
Ведуться активні роботи з модернізації виробництва, здобувається сучасне високотехнологічне обладнання, удосконалюються технології.
Освоюються нові види виробів для авіації (клапани, генератори, електродвигуни), для гірничо-шахтного обладнання (гідроциліндри, гідродомкрати, системи управління), а також продукції виробничо-технічного призначення та РТІ.
Завод бере участь у проекті «Циклон-4», для чого освоєно у виробництві низку виробів системи «КУСК».
Щорічний приріст обсягів виробництва понад 120%.
Ведуться активні пошуки нових сфер діяльності, опрацьовуються європейські ринки, ведуться роботи із залучення проектів та замовлень на виробничі потужності заводу, налагоджуються зв'язки із іноземними замовниками.


2014 рік

Реалізується програма з модернізації виробництва та виробничих служб, досягаються певні позитивні технологічні та економічні результати.
Успішно проведено випробування та поставлено у серійне виробництво нові вироби спеціального та загальнотехнічного призначення (вироби типу ЕЦН, ДЦН, електродвигуни, клапани, генератори). Завод виготовляє перші зразки виробів та вузлів для західноєвропейських замовників.
Проведено незалежний аудит «Системи менеджменту якості» на відповідність вимог стандартів ДСТУ ISO 9001-2009, отримано сертифікат на «Систему управління якістю».
Поряд із зниженням за деякими видами продукції обсягів виробництва, загальне зростання обсягу виробництва становило понад 110%.


2015 рік

Придбано сучасне високоточне обладнання для виконання французьких, італійських, китайських замовлень: агрегати плазмового та лазерного різання, листозгин. Оновлено токарний парк новими складними верстатами з числовим програмним керуванням, закуплено балансувальний верстат під вироби ДС, електроерозійний дротяний верстат фірми «Mitsubishi» (Японія), що виробляє складне штампувальне оснащення.
Протягом року ведеться щотижнева статистика вироблення нормо-годин нового обладнання.
Розробляється програма перекладу на нові верстати високоточних деталей із іноземних замовлень.
Інженерною службою підприємства взято курс на глибоку модернізацію виробництва.


2016 рік

Ідуть активні роботи з модернізації виробничих ділянок. Створено окремий цех з виробництва та ремонту силових гідравлічних стійок у м. Покровськ.
Взято курс на збільшення обсягів виробництва гірничо-шахтного обладнання для імпортозаміщення, а також збільшення номенклатури виробів (гідродомкрати, колектори, клапани та ін.).
Розробка нових виробів продукції спеціального призначення — електромагнітні клапани, гідрозамки, гідророзподільники. Розробка інтелектуальних систем керування електропостачанням українських літальних апаратів, а також компонентів систем електропостачання — генераторів, стартер-генераторів, електродвигунів.
Проведено реорганізацію структури управління підприємством для оптимізації виробничого процесу. На базі відділу кадрів створено «Департамент з управління персоналом», з метою оперативного забезпечення виробництва висококваліфікованими спеціалістами, для навчання та виховання молодих спеціалістів, а також для вирішення соціальних та побутових питань.


2017 рік

Зростання обсягу виробництва порівняно з 2016р. становив 106,3%.
Проведено серйозну роботу з освоєння нових видів виробів спецпродукції. Цех з виробництва та ремонту силових гідроциліндрів, створених у 2016р., збільшив обсяг виробництва на 89%.
Проведено роботу з укомплектування виробництва новим обладнанням. Придбано нові комплекси з ЧПК — координатно-пробивний прес, верстат лазерного різання, шліфувальний верстат для інструментального виробництва, 5-ти координатний фрезерний універсальний центр, два токарних обробних центри.
Активна модернізація виробничих ділянок. За підсумками цехів з випуску серійних виробів виділяються окремі ділянки з освоєння нових видів продукції.
Зовнішньоекономічною службою підприємства проведено роботу з виходу на європейські та азіатські ринки для реалізації та освоєння нових видів продукції спеціального призначення. Також збільшився обсяг виробництва виливів продукції спеціального призначення для українських авіаремонтних підприємств.
Реалізація проектів з імпортозаміщення продукції гірничо-шахтного обладнання. Збільшення номенклатури виробів ГШО.
Удосконалення технології та зростання обсягу виробництва для європейських замовників. Отримано портфель замовлень, проведено підготовку виробництва. Налагоджено випуск деталей для сучасного спеціального сільськогосподарського обладнання та техніки.
Підприємством взято курс на удосконалення «Системи управління якістю» на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 9001:2015.